سیر سیاه دکتر بیز

سیر سیاه دکتر بیز  از تخمیر سیر تازه و خام که به آن Allium Sativum نیز گفته میشود، به دست می آید. به این صورت که سیر تازه و خام را به مدت ۳ ماه و توسط دستگاههای مخصوصی در درجه حرارت بین ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد و رطوبت بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نگه داری میکنند که در این مدت رنگ آن سیاه شده، مزه ی آن ترش و شیرین (ملس) میشود و در مقایسه با سیر تازه ی اولیه بوی بسیار کمتری هم خواهد داشت.


سیر تازه خام به عنوان یک ماده ی غذایی بی نظیر در دنیا شناخته میشود که سرشار از آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک ها و خاصیت آنتی ویروسی است و تقریبا می توان گفت که تمامی متخصصین تغذیه و پزشکان در سرتاسر دنیا به مصرف مداوم و روزانه ی سیر توصیه می کنند و شاید هیچ ماده ی غذایی دیگری به اندازه ی سیر حضورش در رژیم غذایی ما انقدر تاثیرگذار نباشد.

در طی فرآیند تبدیل سیر تازه به سیر سیاه، آنتی اکسیدانهای موجود در سیر افزایش پیدا میکنند و ترکیبات مهم و ناپایدار موجود در سیر خام از جمله آلین و آلیناز که مواد تشکیل دهنده ی آلیسین هستند نیز به موادی با خاصیت آنتی اکسیدان قوی از جمله اِس اَلیل سیستین یا همان SAC که از جمله آنتی اکسیدان های قوی می باشد تبدیل میشوند. در ادامه خواص سیر سیاه دکتر بیز را بیشتر بررسی می کنیم.


فواید تخمیر سیر سیاه دکتر بیز

چه لزومی دارد که سیر خام را تخمیر کرده و به سیر سیاه  تبدیل کنیم؟ شاید دلیل اصلی و اساسی آن از بین بردن طعم زننده آن باشد. تقریبا تمام کسانی که سیر را می‌ شناسند از خواص بی نظیر آن تا حد زیادی آگاه هستند و حتی اگر دقیق نداند که این گیاه ارزشمند چه خاصیت های دارویی و غذایی دارد، حتما به این نکته واقف هستند که خوردن سیر تا حد زیادی به ضدعفونی کردن بدن کمک می‌ کند. اما یکی از مهمترین دلایلی که مصرف سیر را تا حد زیادی کاهش داده است و افراد خود خواسته از این فواید بی بهره می مانند، این است که طعم و بوی سیر برای خود فرد و اطرافیانش آزار دهنده است. در فرایند تخمیر سیر سیاه دکتر بیز این مشکلات از بین می‌ روند.


سیر سیاه و تاریخچه آن

سیر سیاه محصولی فوق العاده مفید است که از تخمیر سیرهای معمولی تولید می شود و از گذشته های دور مورد استفاده قرار می گرفته است. این محصول که خواص فوق العاده ای دارد در طب سنتی بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز توصیه شده است و همین موضوع نیز باعث شده است تا امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار باشد و افراد زیادی علاقه مند به مصرف آن باشند.


نکته بسیار جالبی که در خصوص سیر سیاه وجود دارد و احتمالا شما هم علاقه مند باشید که اطلاعاتی را درباره آن داشته باشید این است که نه تنها مردم آسیا بلکه مردم قاره اروپا نیز از گذشته های دور علاقه زیادی به سیر سیاه داشته اند و شما در دستور پخت بسیاری از غذاهای اروپایی نیز می توانید استفاده از سیر سیاه را مشاهده کنید. سیر سیاه از جمله محصولات بسیار پرکاربردی است که امروزه نیز به طور گسترده ای در تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه بیشتر در خصوص این موضوع و همینطور مزایای استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.


آشنایی با سیر سیاه دکتر بیز و خواص آن

سیر سیاه  یکی از بهترین و جذاب ترین محصولات برند دکتر بیز است که دارای خواص درمانی بسیار زیادی می باشد و امروزه برای لاغری و کاهش وزن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث شده است تا امروزه افراد زیادی علاقه مند به تهیه و استفاده از آن باشند.


ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره سیر سیاه دکتر بیز صحبت کنیم و اطلاعاتی را در خصوص این محصول در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه مند به خرید این سیرها هستید و یا این که قصد دارید بیشتر با این محصول و خواص آن آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم حتما در این مطلب ما را همراهی کنید.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خواص گانودرما برای دیابت: راهکار طبیعی در مدیریت قند خون