پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که با پلاک های کاملاً مشخص ، قرمز و پوسته ای مشخص می شود. به انواع مختلفی طبقه بندی می شود.

گانودرما و پسوریازیس

چه کسانی به پسوریازیس مبتلا می شوند؟

پسوریازیس 2-4 of از مردان و زنان را تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری می تواند در هر سنی از جمله کودکی با قله های شروع در 15-25 سالگی و 50 تا 60 سالگی شروع شود. این تمایل به ادامه زندگی ، نوسان در میزان و شدت دارد. این بیماری بخصوص در قفقازها شایع است اما ممکن است افراد از هر نژادی را درگیر کند. حدود یک سوم بیماران مبتلا به پسوریازیس دارای اعضای خانواده مبتلا به پسوریازیس هستند.

قیمت قهوه گانودرما

پسوریازیس چند عاملی است. این بیماری به عنوان یک بیماری التهابی با واسطه ایمنی (IMID) طبقه بندی می شود.


عوامل ژنتیکی مهم هستند. مشخصات ژنتیکی فرد بر نوع پسوریازیس و پاسخ آن به درمان تأثیر می گذارد.


مطالعات مرتبط با ژنوم گزارش می دهد که مجموعه سازگاری بافتی HLA-C * 06: 02 (قبلاً HLA-Cw6 شناخته می شد) با پسوریازیس زودرس و پسوریازیس گوتات مرتبط است. این مجموعه اصلی سازگاری بافتی با آرتروز ، دیستروفی ناخن یا پسوریازیس دیررس همراه نیست.

قهوه سوپریم گانودرما بیز

نظریه های مربوط به دلایل پسوریازیس باید دلیل قرمز ، ملتهب شدن و ضخیم شدن پوست را توضیح دهند. واضح است که عوامل ایمنی و سایتوکاین های التهابی (پروتئین های پیام رسان) مانند IL1β و TNFα مسئول ویژگی های بالینی پسوریازیس هستند. نظریه های فعلی در حال بررسی مسیر TH17 و ترشح سیتوکین IL17A هستند

خصوصیات بالینی پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس معمولاً با پلاک های توزیع شده متقارن ، قرمز و پوسته پوسته با لبه های کاملاً مشخص ظاهر می شود. مقیاس به طور معمول سفید نقره ای است ، به جز در چین های پوستی که پلاک ها اغلب با سطح لایه برداری مرطوب براق به نظر می رسند. شایعترین مکانها پوست سر ، آرنج و زانوها است ، اما هر قسمت از پوست می تواند درگیر شود. پلاک ها معمولاً بدون درمان بسیار ماندگار هستند.


خارش غالباً خفیف است اما ممکن است در بعضی از بیماران شدید باشد ، منجر به خراشیدن و ترشح لیکن شدن با ضخیم شدن پوست چرمی و افزایش علائم پوستی می شود. ممکن است ترک یا شکاف های پوستی دردناک ایجاد شود.


هنگامی که پلاک های پسوریازیس پاک می شوند ، ممکن است آثار قهوه ای یا کم رنگی برجای بگذارد که انتظار می رود طی چندین ماه کم رنگ شوند.

منبع

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

خواص گانودرما برای دیابت: راهکار طبیعی در مدیریت قند خون